فروشگاه اینترنتی زناشویی ( فی کالا )

فروشگاه اینترنتی زناشویی ( فی کالا )

فروشگاه اینترنتی زناشویی ( فی کالا )

فروشگاه اینترنتی زناشویی ( فی کالا )

فروشگاه اینترنتی زناشویی (  فی کالا )

فروشگاه اینترنتی زناشویی ( فی کالا )

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

آخرین مطالب

۴۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است


پرسشنامه پنج وجهی ذهن آگاهی بائر و همکاران (FFMQ)

پرسشنامه پنج وجهی ذهن آگاهی بائر و همکاران (FFMQ) در 6 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل

تعداد صفحات 6
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه پنج وجهی ذهن آگاهی بائر و همکاران (FFMQ) در 6 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


این ابزار یک مقیاس خودسنجی 39 آیتمی است که توسط بائر و همکاران (2006) از طریق تلفیق گویه هایی از پرسشنامه ذهن آگاهی فریبرگ (والاش[2] و همکاران، 2006)، مقیاس هوشیاری و توجه ذهن آگاه (براون و ریان، 2003)، مقیاس ذهن آگاهی کنچوکی (بائر و اسمیت[3]، 2004)، مقیاس تجدیدنظر شده ذهن آگاهی شناختی و عاطفی (کومر[4] و همکاران، 2005) و پرسشنامه ذهن آگاهی سوتامپتون (چادویک[5] و همکاران، 2007) با استفاده از رویکرد تحلیل عاملی[6] تحول یافته است. بائر (2006) تحلیل عاملی اکتشافی را بر نمونه ای از دانشجویان دانشگاه انجام داد. عامل های بدست آمده این چنین نامگذاری گردید: مشاهده، عمل توأم با هوشاری، غیرقضاوتی بودن به تجربه درونی، توصیف و غیر واکنشی بودن.

عامل مشاهده در برگیرنده توجه به محرک های بیرونی و درونی مانند احساسات، شناخت ها، هیجان ها، صداها و بوها می باشد. توصیف به نامگذاری تجربه های بیرونی با کلمات مربوط می شود، عمل توأم با هوشیاری در برگیرنده عمل کردن با حضور ذهن کامل در هر لحظه است و در تضاد با عمل مکانیکی است که در هنگام وقوع ذهن فرد در جای دیگری است. غیر قضاوتی بودن به تجربه درونی شامل حالت غیر قضاوتی داشتن نسبت به افکار و احساسات است و غیر واکنشی بودن به تجربه درونی اجازه آمد و رفت به افکار و احساسات درونی است بی آنکه فرد در آنها گیر کند. براساس نتایج همسانی درونی عامل ها مناسب بود و ضریب آلفا در گسترهای بین 75/0 (در عامل غیر واکنشی بودن) تا 91/0 (در عامل توصیف) قرار داشت. همبستگی بین عامل ها متوسط و در همه موارد معنی دار بود و در طیفی بین 15/0 تا 34/0 قرار داشت (نئوسر[7]، 2010).

همچنین در مطالعه ای که بر روی اعتباریابی و پایایی این پرسشنامه در ایران انجام گرفت، ضرایب همبستگی آزمون - بازآزمون پرسشنامه FFMQ در نمونه ایرانی بین 57/0=r (مربوط به عامل غیر قضاوتی بودن) و 84/0=r (عامل مشاهده) مشاهده گردید. همچنین ضرایب آلفا در حد قابل قبولی (بین 55/0=α مربوط به عامل غیر واکنشی بودن و 83/0=α مربوط به عامل توصیف) به دست آمد (احمدوند، 1390).


شیوه نمره گذاری

آزمودنی باید در یک مقیاس لیکرت 5 درجه ای از 1 (هرگز) تا 5 (همیشه) میزان موافقت یا مخالفت خود با هر یک از عبارات را بیان کند. دامنه نمرات در این مقیاس 195-39 می باشد. از جمع نمرات هر زیر مقیاس یک نمره کلی به دست می آید که نشان می دهد که هر چه نمره بالاتر باشد ذهن آگاهی هم بیشتر است.

عنوان

همیشه

اغلب

برخی مواقع

بندرت

هرگز

امتیاز

5

4

3

2

1


ردیف

خرده مقیاس

سوالات

تعداد سوال

1

مشاهده

?????????????????????????

8

2

توصیف

32-16-37-2-7-12-22-27

8

3

عمل همراه با آگاهی

????????????????????????

8

4

عدم قضاوت

3-10-14-17-25-30-35-39

8

5

عدم واکنش

???????????????????????

7


* سوالاتی که زیرشان خط کشیده نمره گذاری معکوس دارند و بر طبق جدول زیر عمل می شود:

عنوان

همیشه

اغلب

برخی مواقع

بندرت

هرگز

امتیاز

1

2

3

4

5



[1] . Five fact mindfulness questionnaire

[2] . Walach, J.

[3] . Smith, G. T.

[4] . Kumer, S.M.

[5] . Chadwick, P.

[6] . Factor analyses

[7] . Neuser, N.J.


ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)


تعداد گویه ها:                   39

تعداد مولفه:                     مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

روایی و پایایی:                 دارد

نحوه نمره گذاری:             دارد

منبع:                               دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                         WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۰:۲۲
علی موسوی


پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای اختلال اضطراب فراگیر (منتشر)

دید کلی :
پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای اختلال اضطراب فراگیر (منتشر) در 71 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

توضیحات کامل :

 

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای اختلال اضطراب فراگیر (منتشر) در 71 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش 

 

ویژگی های فایل

 

آماده شده در 6 جلسه درمانی بصورت گروهی و فردی و دارای توضیحات کامل هر جلسه

71 صفحه ورد (70 صفحه مطلب و 1 صفحه منابع)

قابل ویرایش با فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5

دارای رفرنس معتبر و به شیوه    APA

قابل استفاده برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری و درمانگران.

پشتیبانی تخصصی و پاسخگویی به سوالات: ( 09191809834 لطفا فقط پیامک یا تلگرام)

 

 

فهرست مطالب: 

 

جلسه اول- ارزیابی و آموزش روانی

اهداف:

١. ارزیابی اختلال اضطراب فراگیر

۲. آموزش روانی

وسایل مورد نیاز:

1. برگه علائم بارز اختلال اضطراب فراگیر

۲. فهرست علائم اضطراب

3. کار برگ اریابی اختلال اضطراب فراگیر

جلسه دوم - آموزش آرمیدگی

اهداف:

1. آموزش تمرین های تنفسی

۲. آموزش آرمیدگی عضلانی

وسایل مورد نیاز:

۱. راهنمای مداخله مختصر برای اضطراب منتشر

جلسه سوم حساسیت زدایی

اهداف:

۱. تهیه سلسله مراتب موقعیت های اجتنابی

۲. حساسیت زدایی

وسایل مورد نیاز:

۱. کاربرگ سلسله مراتب موقعیت های اجتنابی ٢. کار برگ مواجهه با موقعیت های اجتنابی

جلسه چهارم - مدیریت نگرانی (1)

اهداف:

1. شناسایی شایع ترین نگرانی های مراجع

۲. آموزش تکنیک های مدیریت نگرانی

وسایل مورد نیاز:

١. کار برگ ثبت نگرانی

٢. کار برگ "اگر نگران هستید این سوال ها ار از خود بپرسید"

٣. راهنمای مداخله مختصر در افسردگی

جلسه پنجم مدیریت نگرانی (۲)

اهداف:

1. مدیریت نگرانی

وسایل مورد نیاز:

1. راهنمای حاضر

۲. راهنمای مداخله مختصر برای افسردگی

جلسه ششم - کاهش استرس و حل مساله

اهداف:

1. آموزش مقابله با استرس

۲. آموزش مهارت حل مساله منطقی

وسایل مورد نیاز:

1. راهنمای مداخله مختصر برای افسردگی

٢. کار برگ حل مساله (در راهنمای مداخله مختصر برای افسردگی)

 

پیوست ها

اهداف درمانی و مداخلات مربوط در اختلال اضطراب فراگیر

برگه علایم بارز در اختلال اضطراب فراگیر

کار برگ فهرست علایم اضطراب

کار برگ ارزیابی اختلال اضطرابی فراگیر:

کار برگ سلسله مراتب موقعیت های اضطراب اور

کاربرگ مواجهه با موقعیت های اجتنابی

کار برگ " اگر نگران هستید، سوالات زیر را از خود بپرسید ":

برگه ی ثبت نگرانی

 

نمونه ای از جلسات:

  

جلسه اول- ارزیابی و آموزش روانی

اهداف:

١. ارزیابی اختلال اضطراب فراگیر

۲. آموزش روانی

وسایل مورد نیاز:

1. برگه علائم بارز اختلال اضطراب فراگیر

۲. فهرست علائم اضطراب

3. کار برگ اریابی اختلال اضطراب فراگیر

مروری بر جلسه

هدف این جلسه ارزیابی دقیق شرایط بیمار و نیز آموزش روان شناختی وی می باشد. به این منظور باید ابتدا از طریق یک مصاحبه بالینی مختصر اطلاعات نسبتا کاملی را در مورد ماهیت اضطراب و نگرانی وی به دست آورید و سپس با استفاده از ابزار فهرست علائم اضطراب، سطح پایه اضطراب او را به دست آورید تا با استفاده از آن بتوانید میزان پیشرفت بیمار را در طی درمان ارزیابی کنید. در قسمت دوم، در مورد ماهیت بیماری و علل و درمان آن، اطلاعات لازم را به بیمار بدهید و یک کپی از این اطلاعات را نیز در اختیار وی قرار دهید.

۱. ارزیابی

جلسه را با یک مصاحبه مختصر در مورد علائم، طول مدت بیماری و اقداماتی که برای درمان آن انجام داده، شروع کنید و سپس در مورد سایر جنبه ها مانند تاریخچه فردی مراجع استفاده از مواد، دوره های اضطرابی گذشته) اطلاعات به دست آورید. برگه علائم بارز در اضطراب فراگیر چار چوبی را برای ارزیابی GAD در اختیار شما قرار می دهد (پیوست را مشاهده کنید). سپس فهرست علائم اضطراب را به بیمار بدهید و از او بخواهید آن را تکمیل کند. این فهرست نه تنها علایم GAD را پوشش می دهد بلکه علایم اختلالات اضطرابی دیگر (نظیر نفس نفس زدن، سرگیجه، ضربان شدید قلب) را نیز ارزیابی می کند. اگر اینگونه علایم نیز ثبت شد، لازم است به احتمال وجود سایر اختلالات اضطرابی نیز توجه داشته باشید. نمرات بین ۵ تا ۱۱ دال بر اضطراب خفیف، ۱۱تا ۱۵، اضطراب متوسط و ۱۶ یا بالاتر اضطراب بالینی قابل ملاحظه است. کاربرگ ارزیابی اختلال اضطراب فراگیر که در پیوست آمده است، راهنمای خوبی برای جمع آوری و ثبت این اطلاعات است.

۲. آموزش بیمار

در این قسمت از جلسه باید اطلاعات اساسی در مورد GAD را در اختیار بیمار قرار دهید و برای وی توضیح دهید GAD یک اختلال اضطرابی است. این اختلال بدین معنی است که مراجع در رابطه با مجموعه ای از موقعیت ها نگران شده و ممکن است تنش عضلانی، بی خوابی، برانگیختگی فیزیولوژیک، خستگی و دیگر علایم را تجربه کند. علاوه بر این افسردگی و دیگر اختلال های اضطرابی نیز محتمل است. همچنین باید تاکید کنید هرکسی "برخی از مواقع نگران می شود، ولی گاهی این نگرانی می تواند سودمند بوده و یا برعکس فایده ای نداشته و اضطراب بی جاصلی را سبب شود.

علاوه بر توضیحات فوق، به روش های درمانی نیز اشاره کنید و در آن به صورت مختصر روش هایی نظیر آرمیدگی، مدیریت استرس، افزایش توان فردی در موقعیت های بین فردی، ارزیابی افکار در رابطه با موضوعاتی که او را نگران کرده و دیگر تکنیک های خود یاری را که مراجع می تواند از آن ها استفاده کند، توضیح دهید. بهتر است این قسمت را کپی بگیرید و به بیمار بدهید.

اختلال اضطراب فراگیر چیست؟

همه ی ما برخی از مواقع نگران می شویم. نگران موضوعاتی که شاید اتفاق بیفتند. ولی کسانی که اختلال اضطراب فراگیر دارند علایم این اختلال در زندگی طبیعی آن ها تداخل ایجاد می کند. این علائم شامل بیقراری، خستگی، دشواری در تمرکز، تحریک پذیری، تنش عضلانی و یا بی خوابی است. علاوه براین، این افراد در مورد موضوعات مختلفی نظیر سلامتی، مسائل مالی، طرد شدن توسط دیگران و عملکرد خود نگران هستند و می دانند که کنترل نگرانی برایشان دشوار است. بسیاری از افراد مبتلا به این اختلال احساس می کنند نگرانی شان خارج از کنترل است و این نگرانی آن ها را دیوانه یا مریض خواهد کرد.

شیوع این اختلال ۷ درصد است یعنی حدود هفت درصد از جمعیت کلی از اختلال اضطراب فراگیر رنج می برند. زنان دو برابر مردان به این اختلال مبتلا هستند. اختلال اضطراب فراگیر، اختلال مزمنی است. بسیاری از افراد مبتلا می گویند تمام عمرشان نگران بوده اند. افراد زیادی نیز علاوه بر این مشکل، مسائل دیگری مثل فوبیا، افسردگی و مسائل ارتباطی نیز دارند. برخی از آن ها ممکن است از دیگران اجتناب کنند چون از طرد شدن توسط دیگران یا وابسته شدن به دیگران می ترسند.

دلایل اختلال اضطراب فراگیر چیست؟

این اختلال حاصل تعامل عوامل مختلف زیستی و روانی اجتماعی است. یکی از علل بروز این اختلال، ژنتیک است. علاوه براین کسانی که ویژگی هایی مثل عصبی بودن، افسردگی، ناتوانی در تحمل ناکامی و تمایل به اجتناب از موقعیت ها را نشان می دهند بیشتر احتمال دارد به این اختلال مبتلا شوند. استرس های زندگی مانند تعارض های بین فردی، تغییر در کار و مسوولیت های واگذار شده نیز در بروز این اختلال نقش دارد. علاوه براین ممکن است این افراد در حل مسایل روزانه خود و همچنین تعارض ها و اختلافات بین فردی به اندازه ی کافی مهارت نداشته باشند و به همین دلیل در مواجهه با هر مشکلی دچار اضطراب می شوند.

درمان اختلال اضطراب فراگیر

برای این اختلال دو رویکرد درمانی اصلی یعنی دارو درمانی و روان درمانی وجود دارد. بسیاری از افراد مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر از استفاده از دارو نتیجه خوبی می گیرند. مصرف دارو می تواند احساس اضطراب و نگرانی را کاهش دهد. ارزش مصرف دارو در این است که به سرعت احساس اضطراب را کاهش می دهد. علاوه براین، روان درمانی بویژه درمان های شناختی رفتاری، اثربخشی قابل ملاحظه ای در کاهش علائم این اختلال دارد.

درمان شناختی-رفتاری چگونه به درمان اختلال اضطراب فراگیر کمک می کند؟

درمان شناختی-رفتاری که در این جلسات از آن استفاده می شود، به شما کمک می کند تا نگرانی های مفید را از نگرانی های مضر تشخیص دهید و پس از آن از نگرانی های خود دست برداشته و آن ها را به تعویق بیندازید. علاوه براین، یاد می گیرید چگونه بر اجتناب خود از انجام فعالیت هایی که شما را نگران می کند، غلبه کنید. همچنین در این رویکرد، روش هایی مثل آرمیدگی عضلانی، تمرین های تنفسی، مدیریت زمان و درمان بی خوابی به شما آموزش داده می شود تا سطح کلی برانگیختگی کاهش پیدا کند. کار دیگری که در این جلسات انجام می شود شناسایی شیوه تفکر اشتباهی است که موجب نگرانی بیش از حد می شود. وقتی این اشتباهات شناسایی شد، یاد خواهید گرفت که چطور آن ها را به چالش بکشید و افکار درست تری را جایگزین آن ها کنید. در خاتمه، از آنجایی که ممکن است طی روز نگران باشید، به شما تکنیکی آموزش داده می شود تا با استفاده از آن نگرانی های خود را محدود به زمان نگرانی کنید. (همچنین می تواید مطالعه کتاب از حال بد به حال خوب نوشته برنز و ترجمه قرچه داغی را نیز توصیه کنید)

از شما به عنوان یک مراجع چه انتظاری می رود؟

از آنجایی که شما در طی زندگی خود دائما نگران بوده اید، ممکن است خیلی نسبت به درمان خوش گمان نباشید. واقعیت این است که شما یک شبه بهبود نخواهید یافت. شما باید مرتب در جلسات شرکت کنید و روی نگرانی و اضطراب خود، کار کنید تا بتدریج علائم کاهش پیدا کند. در طی این جلسات به شما کمک می شود تا با روش های مختلف، نگرانی های خود را مدیریت کرده و دیدگاه واقعی تری نسبت به مسائل پیدا کنید. در این جلسات به شما روش های آرام سازی، مهارت حل مساله و مهارت شناسایی و به چالش کشیدن افکار منفی آموزش داده می شود که همه با هم باعث کاهش قابل ملاحظه ای در اضطراب و نگرانی شما خواهد شد.

در انتها از آنجایی که مراجعان مضطرب اغلب خواستار رفع فوری و کامل احساسات منفی خود هستند، به گونه ای که انگار متوقع اند درمانگر با خواندن ورد معروف "کوتی - موتی کلکوتی!" آن ها را درمان کند، برای وی توضیح دهید" اضطراب یک مسأله طولانی مدت است، بنابراین درمان آن وقت و تلاش می طلبد؛ با توجه به این که شما مدت های طولانی است که به شیوه خاصی فکر، احساس و رفتار می کنید، و در واقع برایتان به شکل یک عادت در آمده است، تغییر یک شبه ی آن غیر ممکن است. اگر بیمار همچنان در این جلسه و یا جلسه بعد خواستار تغییرات فوری است، می توانید سود و زیان های درخواست نتایج فوری را ارزیابی کنید؛ از وی سوال کنید اگر آن نتایج فوری عاید نشود چه اتفاقی خواهد افتاد و اگر آن نتایج بتدریج عاید شود چه اتفاقی خواهد افتاد؛ و در نهایت توضیح دهید که چگونه درخواست نتایج فوری، در واقع می تواند آسیب پذیری بیشتری به اضطراب را ایجاد کند و منجر به احساس ناامیدی شود.

٣. تکلیف منزل

از بیمار بخواهید در فواصل بین جلسات، در یک دفتر ثبت روزانه نگرانی و اضطراب، مهمترین نگرانی هایی را که در هر روز تجربه کرده و میزان اضطراب خود را (۱ تا ۱۰۰ درجه بندی کرده و جلسه بعد همراه خود بیاورد..........

...................

...............................

........................................................

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۳:۱۵
علی موسوی

پاورپوینت بررسی ایمنی در برق

دید کلی :
پاورپوینت بررسی ایمنی در برق در 100 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt

توضیحات کامل :

پاورپوینت بررسی ایمنی در برق در 100 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt





فهرست مطالب:


 زیانهای انسانی ناشی از حوادث

زیانهای اقتصادی ناشی از حادثه

زیانهای اجتماعی ناشی از حادثه

ایمنی در برق

شوک الکتریکی

عوارض ناشی از شوک الکتریکی

راه های ایجاد برقگرفتگی(شوک الکتریکی)

حداکثر ولتاژ مجاز تماس در شرایط عادی

شدت جریان الکتریکی

مقاومت بدن انسان

نوع جریان

مسیر عبور جریان برق

مدت زمان عبور جریان از بدن

اثر فرکانس در برقگرفتگی

سوختگی

دلایل ایجاد آتش‌سوزی الکتریکی

تعریف برق گرفتگی

و

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۳:۱۱
علی موسوی


پاورپوینت جزوه مدیریت تشکیلات کارگاهی

دید کلی :
پاورپوینت مدیریت تشکیلات کارگاهی در 147 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt

توضیحات کامل :

پاورپوینت مدیریت تشکیلات کارگاهی در 147 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt

 

 


تعاریف:

 


1- کارگاه ساختمانی: محلی است که یک یا تعدادی از عملیات ساختمانی در آن انجام می شود.

2- محل کار: محلی است در محدوده کارگاه ساختمانی که در اختیار کارفرما باشد و کارگران به درخواست کارفرمای خود در آنجا مشغول به کار باشند.

3- وسایل و تجهیزات: عبارت است از ماشین آلات، داربست، نردبان، جان پناه، سکو، راهرو و هرگونه تسهیلات مشابه و بطور کلی وسایل حفاظتی و حمایتی که در کارگاه ساختمانی به کار گرفته شده اند.

4- صاحب کار: صاحب کار فردی است حقیقی یاحقوقی که مالک یا قائم مقام

مالک کارگاه ساختمان بوده و انجام عملیات ساختمانی و مسئولیت ایمنی آن را طبق قرارداد کتبی به پیمانکار یا فرد خویش فرما واگذار نماید.

5- مهندس ناظر: فردی است حقیقی یا حقوقی که برطبق قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی از وزارت مسکن و شهرسازی است و در حدود صلاحیت خود مسئولیت نظارت بر همه یا قسمتی از عملیات ساختمانی را دارد.

6- پیمانکار: فردی است حقیقی یا حقوقی که عملیات ساختمانی را طبق قرارداد کتبی که میان او و صاحب کار یا پیمانکار دیگر منعقد شده عهده دار می شود.

7- خویش فرما: فردی است ذیصلاح که در کارگاه ساختمانی بدون بکارگیری

کارگران دیگر و طبق قرارداد کتبی پیمانکاری، مسئولیت انجام همه یا قسمتی از عملیات ساختمانی را با وسایل و ابزار کار متعلق خود به عهده می گیرد. خویش فرما در کارگاه ساختمانی پیمانکار جزء بحساب می آید.

8- کارفرما: شخصی است حقیقی یا حقوقی که یک یا چند نفر کارگر را در کارگاه ساختمانی به حساب خود و با پرداخت مزد به کار می گمارد.

9- کارگر: فردی است که در کارگاه ساختمانی در مقابل دریافت مزد به درخواست و به حساب کارفرما کار کند.

و تمامی موارد و مباحث مورد نیاز در بحث مدیریت تشکلات کارگاهی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۳:۱۰
علی موسوی

مبانی نظری خانواده و عملکرد خانوادگی

مبانی نظری خانواده و عملکرد خانوادگی در 14 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل

تعداد صفحات 14
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری خانواده و عملکرد خانوادگی در 14 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

ویژگی های فایل

- 14 صفحه فارسی شامل مبانی نظری و منابع (داخلی و خارجی)

- در قالب فایل ورد قابل ویرایش با استاندارد آکادمیک

- منبع نویسی شده به شیوه APA

- منابع بخش مبانی از 2014 به قبل

- شامل 13 صفحه متن و 1 صفحه منابع استفاده شده و مفید

- پیشینه پژوهش ندارد.

 

فهرست مطالب

تعریف خانواده
اهمیت خانواده
مفاهیم مربوط به خانواده
مدلهای  نظری خانواده
رویکرد مک مستر
مدل روان پویایی فردی
مدل تعاملی
الگوی سیستمی
ابعاد خانوادگی مک مستر 
فهرست منابع

 

بخشی از متن

تعاریف و مبانی

خانواده چیزی بیش از مجموعه افرادی است که در یک فضای مادی و روانی خاص به سر میبرند.خانواده یک نظام اجتماعی و طبیعی است که ویژگیهای خاص خود را دارد.این نظام اجتماعی مجموعه از قواعد و اصول را ابداع و برای اعضای خود نقشهای متنوعی تعیین میکند.ارزش اصلی خانواده حاصل شبکه روابطی است که توسط اعضای آن به وجود آمده است.در چنین نظامی افراد به وسیله علایق و دلبستگیهای عاطفی نیرومند،دیرپا و متقابل به یکدیگر متصل شده اند (گلدنبرگ و گلدنبرگ ، 2008).


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۲:۳۸
علی موسوی


پایان نامه پیش بینی قیمت سهام با داده کاوی

پایان نامه پیش بینی قیمت سهام با داده کاوی با عنوان کامل پیش بینی قیمت سهم در بورس اوراق بهادار به کمک داده کاوی با الگوریتم های ترکیبی تکاملی می باشد.


مشخصات فایل

تعداد صفحات 114
حجم 1792 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی رشته فناوری اطلاعات (IT)

توضیحات کامل

پایان نامه پیش بینی قیمت سهام با داده کاوی با عنوان کامل پیش بینی قیمت سهم در بورس اوراق بهادار به کمک داده کاوی با الگوریتم های ترکیبی تکاملی  می باشد.


محققان بسیاری سعی نموده اند تا با به کارگیری روشهای گوناگون پیش بینی به نتایج قابل قبولی در پیش بینی قیمت سهام در بازارهای پول و سرمایه دست یابند. سیر تحقیقات نشان دهنده آن است که از مدلهای ساده و تک بعدی ابتدایی، روشها به سمت مدلهای روشهای زمانی، مدلهای بهینه سازی کلاسیک، روشهای هوش مصنوعی و روشهای ترکیبی حاصل از ترکیب انواع مدلهای اشاره شده حرکت نموده اند. در مواردی روشهای مبتنی بر تحلیل سری های زمانی مانند الگوریتم هموارسازی نمایی و یا تحلیل روند مورد استفاده قرار گرفته اند. تحقیقات متعددی با هدف پیش بینی قیمت سهام شرکتها در بازارهای پول و سرمایه با روشهای مختلفداده کاوی صورت گرفته است. بسیاری تحقیقات بر اساس به کارگیری شبکه عصبی مصنوعی شکل گرفته اند و محققان به اشکال گوناگون به بررسی کارایی آن الگوریتم پرداخته اند.  

 

 

 

 


در تحقیقی [1] از شبکه عصبی پیشرو به منظور پیش گویی قیمت سهام استفاده نموده اند. در این تحقیق، به کمک فرایند داده کاوی یکپارچه، داده های انتخاب، نمونه داده ها، تبدیل داده ها، مدلسازی شبکه، شبیه سازی شبکه و ارزیابی نتایج به دست آمده، پیش گویی روند شاخص کل بازار بوری شانگهای با دقت بالاتری به دست آمد. نتیجه این تحقیق، مزیت استفاده از شبکه عصبی پیشرو با یادگیری پیش انتشار را در پیش گویی سیستمهای غیرخطی نشان داد.

 

 

 

 

همچنین در تحقیق دیگری [2] به مطالعه تجربی بر روی یک شبکه عصبی مصنوعی، که حاصل تجارب پیاده سازی مدل انتشار – بازگشتی پیش بینی قیمت سهام است را گزارش می دهد پرداختند. در راستای آزمون قابلیتهای پیش بینی شبکه عصبی، مدل انتشار – بازگشتی برای پیش بینی قیمت سهام ایجاد گردید. پارامترهای این نوع شبکه تغییر داده شد و نتایج پیش بینی ثبت گردید. این پارامترها عبارت بودند از : الگوریتم یادگیری، بازه نگاه به گذشته، تعداد نورون ها در لایه پنهان و توابع فعال ساز که اثرات تغییرات آنها در این مقاله موردمطالعه قرار گرفت . 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


فهرست مطالب
فصل 1 : معرفی تحقیق    1
1-1 مقدمه    1
1-2 تعریف مساله    2
1-3 اهمیت مساله    3
1-4 هدف تحقیق    5
1-5 سئوالات تحقیق    6
1-6 مفروضات تحقیق    7
1-7 دامنه تحقیق    8
1-8 ساختار تحقیق    9

 

 

فصل 2 : پیشینه تحقیق    11
2-1 مدلهای پیش بینی قیمت سهم در تحقیقات پیشین    11
2-2 انتخاب/ استخراج ویژگی در قیمت سهم در تحقیقات پیشین    22

 

 


فصل 3 : مبانی نظری تحقیق    24
3-1 بازار بورس اوراق بهادار    24
3-2 تکنیکهای رایج تحلیل و پیش بینی قیمت سهام    25
3-3 تکنیکهای نوین تحلیل داده ها    27
3-3-1 داده کاوی    28
3-3-2 شبکه عصبی مصنوعی    35
3-3-3 الگوریتمهای تکاملی    41
3-3-3-1 الگوریتم ژنتیک    44
3-3-3-2 الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات    47
3-3-3-3 الگوریتم رقابت استعماری    51

 

 

فصل 4 : روش تحقیق    57
4-1 فرایند CRISP    57
4-1-1 تعریف مساله    57
4-1-2 تحلیل داده ها    57
4-1-3 آماده سازی داده ها    58
4-1-4 مدلسازی    58
4-1-5 ارزیابی    59
4-1-6 پیاده سازی    59

 

 


فصل 5 : اجرا    60
5-1 اجرای فرایند CRISP    60
5-1-1 مجموعه داده ها    60
5-1-2 کیفیت داده ها و کاهش داده ها    64
5-1-3 پیاده سازی شبکه عصبی مصنوعی برای سری های زمانی    66
5-1-3-1 معماری شبکه عصبی مصنوعی    66
5-1-3-2 تطبیق ورودی های زمانی به عنوان ورودی شبکه عصبی مصنوعی    68
5-1-4 پیاده سازی آموزش شبکه عصبی مصنوعی با الگوریتمهای تکاملی    69
5-1-4-1 الگوریتم ژنتیک    70
5-1-4-2 الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات    71
5-1-4-3 الگوریتم رقابت استعماری    73
5-1-4 به کارگیری شبکه عصبی مصنوعی آموزش دیده با الگوریتم های تکاملی    75

 

 


فصل 6 : تحلیل یافته ها، نتیجه گیری و پیشنهاد ها    79
6-1 نتیجه گیری و پاسخ به سئوالات تحقیق    79
6-2 تحقیقات پیشنهادی آینده    84

 

 


فهرست منابع    

 

 

 


پیوست ها    87
پیوست 1: کد شبکه عصبی سری زمانی با آموزش با الگوریتم پیش انتشار خطا    87
پیوست 2: کد شبکه عصبی مصنوعی با آموزش با الگوریتم ژنتیک    88
پیوست 3: کد شبکه عصبی مصنوعی با آموزش با الگوریتم ازدحام ذرات    91
پیوست 4: کد شبکه عصبی مصنوعی با آموزش با الگوریتم رقابت استعماری    93

 

 

 


فهرست جدول ها
جدول شماره  ‏2 1: مقایسه نتایج پیش بینی مدل بت-عصبی با سه مدل دیگر    13
جدول شماره  ‏2 2: مقایسه نتایج پیش گویی مدل ارائه شده با مدلهای دیگر    14
جدول شماره  ‏2 3: نسل  بندی روشهای تحقیق در پیش بینی قیمت سهم    16
جدول شماره  ‏3 1: شبه کد الگوریتم پیش انتشار خطا    30
جدول شماره  ‏3 2: شبه کد عمومی الگوریتم های تکاملی    32
جدول شماره  ‏3 3: شبه کد الگوریتم ژنتیک    34
جدول شماره ‏3 4  : شبه کد الگوریتم ازدحام ذرات    37
جدول شماره ‏3 5  : شبه کد الگوریتم رقابت استعماری    41
جدول شماره  ‏5 1: نماد سهم های انتخاب شده    46
جدول شماره  ‏5 2: اندازه کاهش یافته داده ها    51
جدول شماره  ‏5 3: ساختار پیاده سازی آموزش شبکه عصبی با الگوریتم ژنتیک    54
جدول شماره  ‏5 4: ساختار پیاده سازی آموزش شبکه عصبی با الگوریتم ازدحام ذرات    55
جدول شماره  ‏5 5: ساختار پیاده سازی آموزش شبکه عصبی با الگوریتم رقابت استعماری    56
جدول شماره  ‏5 6: نتایج mse شبکه عصبی آموزش دیده با الگوریتم ژنتیک    58
جدول شماره  ‏5 7: نتایج mse شبکه عصبی آموزش دیده با الگوریتم ازدحام ذرات    58
جدول شماره  ‏5 8: نتایج mse شبکه عصبی آموزش دیده با الگوریتم رقابت استعماری    59
جدول شماره  ‏5 9: نتایج mse شبکه عصبی آموزش دیده با الگوریتم پیش انتشار خطا    59
جدول شماره  ‏6 1: میانگین و انحراف معیار خطای اجراهای ANN و BP    61
جدول شماره  ‏6 2: نتایج خطای پیش بینی با ANN و PSO    63
جدول شماره  ‏6 3: نتایج خطای پیش بینی با ANN و ICA    63

 

 

 

 

 

فهرست شکل ها
شکل شماره  ‏3 1 : نمونه ای تحلیل قیمت سهم با ابزارهای رویکرد تحلیل تکنیکال    20
شکل شماره ‏3 2 : فرایند CRISP    23
شکل شماره ‏3 3 : ساختار یک نورون    27
شکل شماره ‏3 4 : نمونه ای از یک شبکه عصبی مصنوعی با یک لایه پنهان    28
شکل شماره ‏3 5 : نمونه نورون در شبکه عصبی مصنوعی پیشرو    29
شکل شماره ‏3 6 : فلوچارت عمومی الگوریتم های تکاملی    32
شکل شماره ‏3 7 : نمایش ترکیب تک نقطه ای    35
شکل شماره ‏3 8  : نمایش حرکت ذره در PSO    36
شکل شماره ‏3 9: نمایش نمونه ای تقسیم کلونی ها به امپریالیست ها    40
شکل شماره ‏3 10: حرکت خطی کلونی    41
شکل شماره  ‏3 11: حرکت زاویه ای کلونی    41
شکل شماره ‏5 1  : نمودار قیمت روزانه سهام نماد بکام    48
شکل شماره ‏5 2  : نمودار قیمت روزانه سهام نماد وپارس    48
شکل شماره ‏5 3  : نمودار قیمت روزانه سهام نماد وغدیر    49
شکل شماره ‏5 4  : نمودار قیمت روزانه سهام نماد خودرو    49
شکل شماره ‏5 5  : نمودار قیمت روزانه سهام نماد رانفور    50
شکل شماره ‏5 6  : شبکه عصبی مصنوعی با داده های سری زمانی    53
شکل شماره ‏6 1  : تابع احتمال تجمعی توزیع نرمال برازش شده خطا    61
شکل شماره ‏6 2  : تابع احتمال تجمعی توزیع نرمال برازش شده خطا ANN و EAs    62

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۹:۴۶
علی موسوی


پرسشنامه و مقیاس خودکارآمدی عمومی شوارتزر و جروسلم GSE-10

دانلود پرسشنامه و مقیاس خودکارآمدی عمومی شوارتزر و جروسلم (GSE-10) برگرفته از پایان نامه تایید شده کارشناسی ارشد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 2
حجم 12 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

مقیاس خود کارآمدی عمومی (GSE-10) : این پرسشنامه که در سال 1979 توسط شوآرتزر و جروسلم(1995) ساخته شد و در سال 1981 تجدید نظر گردید، دارای 10 گویه است که همگی میزان خودکارآمدی عمومی را  می سنجد. نحوه ی امتیاز بندی براساس رتبه بندی چهار درجه ای لیکرت از 1 تا 4 است و نمرات بین 10 تا 20 به عنوان خودکارآمدی پایین، نمرات بین 21 تا 30 به عنوان خودکارآمدی متوسط و نمرات بالاتر از 30 به عنوان خودکارآمدی بالا در گرفته شده است(شوآرتزر، 2000، به نقل از معینی، 2007).

 

 

 

دامنه ی نمرات این پرسشنامه بین 10 تا 40 می باشد. این پرسشنامه در 23 کشور مورد استفاده قرار گرفته و ضریب آلفای کرونباخ آن 83 % می باشد. در ایران؛ این مقیاس توسط بختیاری براتی (1375) ترجمه و اعتباریابی شده است. همچنین، رجبی(1385) ضریب آلفای کرونباخ آن را برای کل دانشجویان 82/0 و گنجی و فراهانی(1388) این ضریب را 81/0 بدست آوردند.

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۳:۴۹
علی موسوی


پاورپوینت محیط (فصل هشتم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد- ویرایش جدید)

دانلود پاورپوینت محیط (فصل هشتم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد ویرایش جدید) ، در قالب pptx و در 24 اسلاید، قابل ویرایش، شامل محیط، تعریف محیط، محیط عمومی، محیط اختصاصی، عدم اطمینان محیطی، پژوهش های عمده درباره محیط، نتیجه پژوهش برنز و استاکر، ساختار ماشینی، ساختارهای ارگانیک، مقایسه ساختارهای ماشینی

دانلود پاورپوینت محیط (فصل هشتم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد- ویرایش جدید)

دانلود پاورپوینت محیط فصل هشتم کتاب تئوری سازمان ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد
دانلود پاورپوینت فصل هشتم کتاب تئوری سازمان ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد
محیط
تعریف محیط 
محیط عمومی 
محیط اختصاصی
عدم اطمینان محیطی
پژوهش های عمده درباره محیط
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل pptx
حجم فایل 530 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24

دانلود پاورپوینت محیط (فصل هشتم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد- ویرایش جدید)، در قالب pptx و در 24 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

 

محیط

تعریف محیط

محیط عمومی

محیط اختصاصی

عدم اطمینان محیطی

پژوهش های عمده درباره محیط

نتیجه پژوهش برنز و استاکر

ساختار ماشینی

ساختارهای ارگانیک

مقایسه ساختارهای ماشینی و ارگانیکی

نتیجه پژوهش امری و تریست

محیط ثابت با اجزای غیر مرتبط با هم

محیط ثابت با اجزای مرتبط به هم

محیط متغیر واکنشی

محیط با عناصر کاملاً متغیر

تحقیق لارنس و لورش

تفکیک

ادغام

ترکیب نظریه ها: تعریف و سنجش محیط

پیچیدگی محیطی

رابطه محیط و ساختار

 

توضیحات:

کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته استیفن رابینز ترجمه دکتر سید مهدی الوانی و دکتر حسن دانایی فرد از جمله منابع مهم درس مبانی سازمان و مدیریت، اصول مدیریت و مدیریت عمومی و تئوری های مدیریت پیشرفته در سطح کارشناسی  و ارشد رشته های مجموعه مدیریت میباشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل هشتم این کتاب با عنوان « محیط » می باشد که در حجم 24 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان کار کلاسی ( ارائه در کلاس به شکل سمینار یا کنفرانس) درسهای مدیریت عمومی- مبانی سازمان و مدیریت- اصول مدیریت و تئوریهای مدیریت پیشرفته رشته های مجموعه مدیریت در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.

دانلود پاورپوینت محیط (فصل هشتم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد- ویرایش جدید)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۰:۵۵
علی موسوی

پاورپوینت کتاب آب و هوای ایران تألیف دکتر بهلول علیجانی

پاورپوینت کتاب آب و هوای ایران تألیف دکتر بهلول علیجانی

فرمت فایل : ppt

حجم : 2834

صفحات : 209

گروه : هواشناسی

توضیحات محصول :

دانلود پاورپوینت کتاب آب و هوای ایران تألیف دکتر بهلول علیجانی، در قالب ppt و در 209 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

 

فصل اول: عوامل محلی

مفهوم انرژی تابش خورشیدی

نحوۀ محاسبه مقدار تابش خورشیدی

دلایل فزونی ساعات آفتابی در بخش جنوبی نسبت به شمال

آشنایی با مفاهیم مقدار تابش، زاویه تابش، ثابت خورشیدی، مقدار کل تابش و مدت تابش

آشنایی با مفهوم آلبدو

اثر پوشش گیاهی در آلبدو

نقش ناهمواریها در میزان تابش خورشیدی

مفهوم تابش زمین

 

فصل دوم: عوامل بیرونی (گردش عمومی هوا)

بیان مفهوم گردش عمومی هوا

آشنایی با عناصر عمده گردش عمومی هوا

آشنایی با عناصری که در اقلیم ایران تأثیر گذار نیستند

آشنایی با رود باد جنب حاره

آشنایی با فرود بلند مدیترانه و نقش آن در اقلیم ایران

آشنایی با سیستمهای برون حاره و نقش آن در اقلیم ایران

آشنایی با رودباد قطبی و نقش آن در اقلیم ایران

آشنایی با پرفشار جنب حاره و نقش آن در اقلیم ایران

آشنایی با جبهه قطبی و نقش آن در اقلیم ایران

آشنایی با بادهای غربی و نقش آن در اقلیم ایران

 

فصل سوم: همسایگان

شناسایی تأثیر بادهای موسمی بر اقلیم ایران

تأثیر بیابانهای عربستان براقلیم ایران

شناسایی تأثیر دریای مدیترانه براقلیم ایران

تأثیر توده های هوایی مؤثر براقلیم ایران

 

فصل چهارم: دما

مفهوم نوسان سالانه دما

مفهوم تغییرات فصلی دما

ماهیت تغییرات فصلی دما در تابستان و زمستان

نواحی حرارتی ایران

مفهوم نوسانات زمانی دما

آشنایی با تغییرات سالانۀ دمای شهرهای رامسر، همدان، اصفهان، ایرانشهر، خوی، مشهد و بوشهر

 

فصل پنجم: فشار

آشنایی با ماهیت و مفهوم فشار

آشنایی با تغییرات فشار در زمستان و تابستان

وضعیت فشار در سطح پایین و بالا

رابطۀ فشار با بادهای بوجود آمده

ماهیت بادهای شدید و قلمرو وزش آنها

 

فصل ششم: رطوبت

آشنایی با توزیع مکانی رطوبت مطلق و نسبی

توزیع مکانی میزان ابرناکی

توان بارشی ایران

عوامل صعود و توزیع مکانی و فصلی این عوامل

تغییرات بارش در امتداد نیمرخ مداری و نصف النهاری

پراکندگی مکانی و تمرکز فصلی بارش و تعیین مکان حداکثر

تعیین نواحی بارندگی

 

فصل هفتم: نواحی آب و هوایی ایران

طبقه بندی نواحی آب و هوایی

جدول و نمودار ویژگیهای نواحی آب و هوایی ایران

ناحیه خزری

نقشه همباران ناحیه خزری

ناحیه کوهستانی

نمودار و جدول ویژگیهای حرارتی ناحیه کوهستانی

نتیجه گیری ار ویژگیهای حرارتی ناحیه کوهستانی

نمودار و جدول ویژگیهای رطوبتی ناحیه کوهستانی

جدول و نمودار بارش سالانه ناحیه کوهستانی

جدول و نمودار بررسی تغییرات فصلی و ماهانه آب و هوای ناحیه کوهستانی

ویژگیهای رطوبتی ناحیه کوهستانی

ناحیه کوهپایه ای بیرونی

ویژگیهای حرارتی ناحیه کوهپایه ای بیرونی

ویژگیهای حرارتی ناحیه کوهپایه ای بیرونی

ویژگیهای رطوبتی ناحیه کوهپایه ای بیرونی

تغییرات زمانی رطوبت در تابستان ناحیه کوهپایه بیرونی

ناحیه کوهپایه ای داخلی

ویژگیهای حرارتی ناحیه کوهپایه ای داخلی

ویژگیهای رطوبتی ناحیه کوهپایه ای داخلی

تغییرات زمانی حرارت در ناحیه کوهپایه داخلی

تغییرات زمانی رطوبت در ناحیه کوهپایه داخلی

جدول توزیع فصلی بارندگی در ناحیه کوهپایه ای داخلی

ناحیه جنوب

ویژگیهای حرارتی ناحیه جنوب

ویژگیهای رطوبتی ناحیه جنوب

تغییرات زمانی حرارت در ناحیه جنوب

ناحیه مرکزی

ویژگیهای حرارتی ناحیه مرکزی

جدول ویژگیهای حرارتی ناحیه مرکزی

جدول ویژگیهای رطوبتی ناحیه مرکزی

جدول و نمودار بارش سالانه ناحیه مرکزی

ویژگیهای رطوبتی ناحیه مرکزی

 

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینت " کتاب آب و هوای ایران تألیف دکتر بهلول علیجانی " می باشد که در حجم 209 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان رشته های جغرافیا و برنامه ریزی شهری- مهندسی شهرسازی- آب و هوا شناسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.

قیمت محصول : 34000 تومان

دانلود


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۰:۴۵
علی موسوی


پیشینه و فصل دوم رابطه مدرسه و بزهکاری نوجوانان

پیشینه و فصل دوم رابطه مدرسه و بزهکاری نوجوانان

فرمت فایل : doc

حجم : 77

صفحات : 53

گروه : مبانی و پیشینه نظری

توضیحات محصول :

فایل ورد

پیشینه و فصل دوم پایان نامه رابطه پیوند با مدرسه و بزهکاری در بین نوجوانان

دارای منابع

منابع پاورقی و درون متین

بخش هایی از متن:

تئوری های پیوند مدرسه

تئوری های کنترل : تئوری کنترل اجتماعی یا تئوری پیوند اجتماعی را در ابتدا هیرشی (1969 به نقل از رضایی شریف و همکاران ، 1390). برای توضیح دلایل جرم مطرح کرد. جرم شناسان تئوری های فراوانی را با توصیف این که چرا مردم از قوانین محیط اجتماعی شان پیروی نمی کنند بسط داده اند. تراویس هیرشی (1969؛ به نقل از رضایی شریف و همکاران،1390). رویکرد جدیدی را به جای این سوال قدیمی به کار برد. او به جای پاسخ به این که چرا مردم از قوانین جامعه تخطی می کنند، خواست به این سوال پاسخ دهد که چرا افراد از قوانین جامعه پیروی می کنند. برای پاسخ به این سوال، هیرشی نظریه کنترل اجتماعی را چنین پیشنهاد داد، هیرشی که جرم و بزه نتیجه پیوند های ضعیف یا قطع شده با جامعه است. هیرشی (1969؛ به نقل از رضایی شریف و همکاران ،1390).

....

بزهکاری

از واژه‌ لاتینی Delinquency در معنای خطا کردن گرفته شده است. بزهکاری وضع یا حالتی است که شخص تخطی کننده از الزامات قانونی، خود را با آن مواجه می‌یابد. در این صورت ارتکاب جنایت و یا جرم، موجب اِسناد مسئولیت به مجرم شده و متعاقب آن با مجازات‌هایی روبه‌رو می‌شود.
اصطلاح بزهکاری را می‌توان به هنگام مشخص ساختن تمامی صور تخطی از قانون و همچنین امور جنایی نظیر دزدی‌ها، تقلب‌ها، جرایم، سؤاستفاده‌های مالی و... که در کشوری یا منطقه‌ای و یا دورانی خاص واقع می¬شود، به کار برد. بنابراین اگر رفتاری با انتظارات مشترک اعضای جامعه و یا یک گروه یا سازمان اجتماعی سازگار نباشد و بیشتر افراد آن را ناپسند و یا نادرست قلمداد کنند، کجروی اجتماعی تلقی می‌شود و فرد تخطی¬کننده بزهکار است.
....

قیمت محصول : 25000 تومان

دانلود
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۰:۱۶
علی موسوی